Tuesday, September 24, 2013

pencerahan

Salam...

baru sebentar fa buka blog and get one comment which fa x approved coz for me that person is too rude.. kata nya fa sama kan Al-Quran dengan kasut dalam pic hantaran fa and a few words yang agak rude bg fa.... agak konfius juga disitu.. penjelasan dan pencerahan dibuat disini...

1. kalau dimaksudkan Al-Quran sama sedulang or setinggi dengan dulang yang ada kasut:

dulang hantaran saya sememangnya tiada kasut... keluarga fa orang yang beradap.. kasut sememangnya ditegah awal2 lagi untuk dijadikan hantaran... andai itu dirisaukan oleh anda... 
Al-Quran sentiasa berada di tempat tertinggi dalam hidup saya...
Al-Quran is a love note from Allah to me... and I respect Al-Quran as my Nur and guide...

2. Kalau dimaksudkan Al-Quran sama setaraf dengan lantai letaknya:

dulang hantaran Al-Quran saya berlapik tapak hantaran... bekas hantaran (polystrin) and bakul... which is higher then floor apatah lagi kasut or kaki....

saya dilahirkan dan dibesarkan dalam Islam.... 
Priority saya Allah dan Rasul...
merendahkan Al-Quran bukan sifat saya...
Malah meletak Al-Quran sebagai hadiah kepada suami dalam bentuk hantaran
supaya Al-Quran sebagai guide dalam rumah tangga kami dan membaca Al-Quran menjadi amalan kami...
before trow any rubbish things.. please check whether it is true or not...
tegur menegur boleh but please mind your own language... 

maaf andai picture hantaran saya menyinggung sensitiviti mana2 pihak... 
untuk meredakan jiwa2 anda yang menegur...
that picture will be remove... (even do this is my blog and people should respect my page)
tiada niat lain selain ingin berkongsi dengan semua diluar sana tentang hari bahagia saya...
hantaran dari jari saya sendiri untuk yang kini halal buat saya...

to that person... thanks cause sending me that massage...
jika niat ingat menegur...
tegur lah secara berhemah...
aplikasikan semua adap sopan santun yang diajar oleh our parent and teacher...
so that we can said...
kita adalah product yang berjaya...(bukan gagal)

::really can't stand with rude people because me has been teach by my parent to be polite to others..
so bila ada yang agak rude dengan fa... its just beyond my limit...
if me can respect people.. i aspect the same way from people::

wasalam...

No comments: