Friday, June 15, 2012

Alhamdulillah...

Salam Jumaat semua...





Semoga penghulu segala hari ini membawa seribu rahmat buat kita semua ... pagi2 lagi fa dapat call dari samsung service center.. kabar yang sangat menyedihkan buat fa... SII buah hati pengarang jantung fa xdapat diselamatkan lagi... kalau nak pulih pun take a lot of money... prefer to buy a new one... ermm hampir-hampir menitiskan air mata la juga... tapi dalam sedih tue.. fa pilih untuk redha dengan apa yang berlaku... masa tengah tenangkan hati tue.. terdetik hati untuk call abang fa.. after a few sms with him.. fa terus contact my mum... (fa memng xda rahsia dengan family fa.. so suka duka fa.. family fa yang akan tahu dulu... sebab family fa adalah perkara yang paling berharga dalam hidup fa... tak kira sejahat mana fa.. diaorang xpernah tinggalkan fa... so sharing with them is a compulsory...!!!! ^_^) benar la kata orang... bersabar la..

" tiap kesusahan ada kesenangan.. " 

mak beri satu jalan keluar sal masalah ini untuk fa... Alhamdulillah... terima kasih mak... luv u so much... ^_^

Kisah fa hari ini xberakhir disitu je... abang fa sendiri offer nak pinjamkan handset dia dulu untuk fa before fa dapat anset baru.. Alhamdulillah... kata nya anset 300g... anset apa la tue ye... hahaha... kita tunggu and lihat je la nanti ye... ^_^ and the end of my day.. my supervisor offer me some job... Alhamdulillah... syukur... See kalau kita redha and yakin dengan Allah... insyaAllah balasan dariNya is beyond our expectation... bukanlah fa nak riak di sini.. niat fa sekadar nak berkongsi nikmat yang Allah bagi... Fa masih lagi mencari kekuatan untuk hari-hari mendatang... tapi yang pasti.. fa dah tanam dalam diri fa untuk redha dengan tiap tiap dugaan itu walaupun fa xpasti kuatkah diri ini untuk berdepan dengan nya...akan fa cuba sebaik mungkin sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita... dan tiap2 yang berlaku itu ada hikmahnya... malah.. tiap sesuatu musibah yang terjadi itu adalah berpunca dari khilaf kita sendiri... wajar lah andai kita redha dan mendekati pencipta kita.. sebab dia Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....


"..dan berapa banyak dari Nabi-nabi (dahulu) telah berperang dengan disertai oleh ramai orang-orang yang taat kepada Allah, maka mereka tidak merasa lemah semangat akan apa yang telah menimpa mereka pada jalan (agama) Allah dan mereka juga tidak lemah tenaga dan tidak pula mahu tunduk (kepada musuh). Dan (ingatlah), Allah sentiasa mencintai  orang-orang yang sabar.. "    (A-li'Imraan 3:146 )


No comments: