Wednesday, October 19, 2011

saya sayang abah!!!!!

Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.

Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..


::lelaki terbaik pernah ada dalam hidup saya adalah abah...
tiap kali saya lapar pasti abah masakkan untuk saya
tiap kali saya nak pergi jalan2 jauh abah pasti kata jangan
tiap kali saya ngadu tak ada duit.. abah mesti sms kata duit dah bank in
tiap kali saya sakit abah pasti bawa saya berubat...
tiap kali saya balik rumah.. abah pasti service kan keta untuk saya...
tiap kali saya moody sebab abah.. pasti abah akan diam je...
tiap kali saya calarkan keta abah.. skali lagi abah pasti akan diam je...
abah xpernah pukul or tengking saya....
yang abah selalu buat...
diam... dalam diam abah.. saya tahu abah marah...
dalam diam itu juga saya janji xakan buat lagi...
sebab saya sayangkan abah!!! ::

4 comments:

icha fariha said...

siyessly aq nanges bca entry nie.. abah mang superb daebak.. hehe

Emma said...

Jagailah ayah semntara dia masih ada...

effa farhana said...

abah memng terbaik... aritue depan abah ku cakap abah is the best father in the world.. terus abah bawak g shopping kat alor star mall haha

effa farhana said...

kak emma: Xda pengganti abah...hanya satu dihati ^_^